Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία ενός καταστήματος ή ενός επαγγελματικού χώρου είναι η αισθητική που αποπνέει καθώς και η λειτουργικότητά του. Η τάση της μόδας στον επαγγελματικό εξοπλισμό επιβάλει σήμερα ένα συνολικό concept το οποίο θα αναδείξει τον σκοπό του χώρου καθώς και την εταιρική του ταυτότητα. Κάθε επιμέρους στοιχείο από τον φωτισμό και το δάπεδο μέχρι τα ράφια, τις γόνδολες και τα εκθετήρια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ολοκληρωμένη αισθητική του χώρου. Από την άλλη πλευρά, οι αποθηκευτικοί χώροι πρέπει να είναι απόλυτα λειτουργικοί για το προσωπικό αποθήκης. Οι εξοπλισμοί αποθηκών με κύριο στοιχείο τα ράφια αποθήκης και συγκεκριμένα τα μεταλλικά ράφια πρέπει να τοποθετούνται στο καλύτερο δυνατό σημείο ώστε να εξυπηρετούνται οι αποθηκάριοι χωρίς καθυστερήσεις ειδικά σε φόρτο εργασίας.
Οι καινοτόμες ιδέες, ο μοντέρνος σχεδιασμός καθώς και τα κατασκευαστικά υλικά αποτελούν το αρχικό βήμα για να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα στο κατάστημά σας. Οι εταιρείες εξοπλισμού καταστημάτων στελεχώνονται από έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό το οποίο δημιουργεί για εσάς έναν χώρο με αισθητική και λειτουργικότητα. Η περιήγηση του πελάτη και η αγοραστική εμπειρία θα απογειωθεί με τη δημιουργία ενός καταστήματος, σε χαμηλή τιμή, που θα αντικατοπτρίζει το δικό σας προσωπικό στυλ.
Όπως είναι φυσικό η επίπλωση του καταστήματος είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την προβολή των προϊόντων ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και το βασικό στοιχείο το οποίο προσδίδει τη συνολική αισθητική του επαγγελματικού χώρου. Στις μέρες μας, που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, η αύρα που αποπνέει το κατάστημα καθώς και η ευκολία με την οποία θα ψωνίσει ο καταναλωτής αποτελούν βασικούς παράγοντες για την επιτυχία και εξέλιξη κάθε επαγγελματικού χώρου. Ο δημιουργικός σχεδιασμός πρέπει να συναντάει τις τάσεις που υπάρχουν στο χώρο του design καταστημάτων. Με τον τρόπο αυτό το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα είναι μοντέρνο, ενώ θα πλαισιώνεται από πρωτότυπες εφαρμογές αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την εταιρική ταυτότητα του καταστήματος.
Είναι πολύ σημαντικό και δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το κόστος που θα έχει η ανακαίνιση ή το στήσιμο ενός επαγγελματικού χώρου. Οι επιλογές μας θα πρέπει να είναι διαχρονικές και να ακολουθούν τις επιταγές τις μόδες. Τα έπιπλα που θα επιλέξουμε πρέπει να διακρίνονται για τον σχεδιασμό τους αλλά και για την ποιότητά τους ώστε η χρήση τους να είναι μακροχρόνια. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα επαγγελματικά ράφια βαρέος τύπου ή αλλιώς βιομηχανικά ράφια. Εδώ μας ενδιαφέρει περισσότερο η αντοχή των ραφιών και λιγότερο η εμφάνιση όπως ισχύει στους εξοπλισμούς καταστημάτων.
Οι στόχοι τους οποίος πρέπει να θέσουμε για την ανακαίνιση ή το στήσιμο ενός καταστήματος είναι η όψη και ο εξωτερικός χώρος ο οποίος πρέπει να προσελκύει τους πελάτες στο εσωτερικού του καταστήματος. Στο εσωτερικό του καταστήματος θα πρέπει να επικρατεί ένα ελκυστικό περιβάλλον το οποίο θα διακρίνεται για το στυλ και την αισθητική του ώστε να απογειώσει την αγοραστική εμπειρία. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η σωστή κυκλοφορία μέσα στο κατάστημα είναι απαραίτητη τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους πελάτες. Η επικοινωνία μεταξύ του χώρου πωλήσεων, της αποθήκης και της τροφοδοσίας αποτελούν βασικά στοιχεία της εύρυθμης λειτουργίας ενός καταστήματος.
Οργάνωση καταστήματος με κατάλληλο εξοπλισμό
Πριν ξεκινήσουν οι εργασίες επιλέγονται τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, μέταλλο – γυαλί – ξύλο, καθώς και οι χρωματισμοί που θα αναδείξουν με τον καλύτερο τρόπο τον χώρο και τα προϊόντα σας δίνοντας έμφαση στο τελικό αισθητικό αποτέλεσμα, την ποιότητα και τη χαμηλή τιμή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η διαμόρφωση χώρου καταστήματος είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο για τη μελλοντική εμπορική του επιτυχία.
Η αίσθηση που αποπνέει ένας επαγγελματικός χώρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για όσους βρίσκονται σε αυτόν. Ο ιδιοκτήτης και οι εργαζόμενοι περνάνε σε αυτόν μεγάλο χρονικό διάστημα οπότε σίγουρα το εργασιακό περιβάλλον πρέπει να είναι ευχάριστο και ταυτόχρονα να προσελκύει το αγοραστικό κοινό. Ένας χώρος στον οποίο αισθανόμαστε όμορφα θα έχει αντίκτυπο και στη δική μας ψυχολογία και των πελατών μας. Μια ολική ανακαίνιση είναι καλό να γίνεται κάθε περίπου 6-7 χρόνια, όμως αυτό εξαρτάται από το είδος του καταστήματος, ώστε να συμβαδίζει με τις τάσεις της μόδας που επικρατούν. Κατά την ανακαίνιση πρέπει να ανδιαμορφώνουμε κάνοντας αντικατάσταση σε νέους τύπους εξοπλιστικά συστήματα όπως: τραπέζια προβολής, σταντ, πάγκους, κρεμάστρες, ραφιέρες, πλάτες, φωτιστικά, κάδρα, βιτρίνες για προβολή αγαθών κ.α.
Έτσι λοιπόν σε καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, οπτικών, ζαχαροπλαστεία ή με αξεσουάρ είναι απαραίτητο να γίνει μια ανακαίνιση σχετικά συχνά ώστε το μαγαζί να ακολουθήσεις τις τάσεις της μόδας στη διακόσμηση. Αντιθέτως ένα σούπερ μάρκετ ή ένα μίνι μάρκετ δεν χρειάζονται τόσο συχνά ανακαίνιση και αναδιοργάνωση του χώρου. Στόχος της κάθε αλλαγής που γίνεται είναι τα προϊόντα να προβάλλονται καλύτερα μέσα από ένα διαχρονικό στήσιμο του καταστήματος το οποίο θα αυξήσει το πελατολόγιο.